RISALE-I NURDAKI SACMALIKLAR

Said-i Nursi, “Sikke-i Tasdik-i Gaybi” adli risalesinde kendi yazilarini Kuran ile ozdes sayar, kendini tanriyla konusan peygamberle es tutar. Nitekim soyle bir yorum getirir: ” Risale-i Nur” u Allah Kuran-i Kerim’de imzalamistir. Basta Hz. Muhammed olarak Hz. Ali, Abdulkadir Geylani, Muhyiddin Arabi ve oteki buyukler de Risale-i Nur’a imza koymuslardir.” Bu sozler boyle duzgun degil, karmasik, daginik niteliktedir.

Said-i Kurdi Isparta’da yazdigi lemalarda sunlari soyluyor: ” Risale-i Nur girdigi her yeri kutsallastirmis, bu arada Isparta’ya mubareklik kazandirmistir….Risale-i Nur Isparta’ya butun illerin uzerinde bir dindarlik meziyeti kazandirmistir.” Ozetlenen bu fikirlerde yazar kendinin bulundugu yerin kutsallastigini soylerken, ustu kapali olarak Tanrisal bir niytelige burundugunu vurgulamaktadir. Oysa ki Islam dinine gore sadece TANRI KUTSALDIR , IL, ILCE “MUBAREK” OLMAZ.

Kendi kendini “mubarek” diye niteleyen Said-i Nursi, “Sonmez Risalesi”nde su sozlerle “Risale-i Nur” u ovmektedir: “Risale-i Nur Kuran’in aynasidir, bir mucize niteligindedir.” Islam dininde peygamber “benden mucize beklemeyin…” derken bizim mubarek yazarimiz yazilarini bir yandan Kuran’la karsilastiriyor, bi yandan da “mucize” diye niteliyor. Yine ayni risalenin bir baska yerinde soyle diyor: “…Risale-i Nur ‘a kimse karsi koyamaz, onunla boy olcusemez, ona denk tutulamaz.” Bu sozler onceleri Kuran icin soylenmisti, onun BIR BENZERININ YAZILAMAYACAGI VURGULANMISTI.

Said-i Nursi’ye gore “Risale-i Nur” kendisine Tanri’nin istegi uzerine dolaysiz olarak indirilmistir. “Bediuzzaman cevap veriyor , 1960” adli yazida : “Risale-i Nur , Said-i Nursi’ye Allah tarafindan verilmistir” denmektedir. Islam dinine gore ise tanri 4 peygambere kitap indirmistir. Aksini iddia etmek sapkinliktir.

Yine Nursi’nin “Mesnevi-yi Nuriye” adli yazisindan , ozetleyerek sunlari aktaralim: ” Risale-i Nur , Kuran’in bir mucizesi oldugundan herseyde bir marifet penceresi acmistir. Bu kitap, Kuran’a ait bir sirri cozerek bir yillik bir isi bir saatte bitirecek duruma gelmistir…Risale-i Nur, Musa peygamberin asasi gibi nereye degdiyse oradan su cikarmistir.”

Islam dinine gore basta insan olmak uzere, butun yaratiklar kendi dillerince Tanrinin adini anarlar. Bizim said ise bakin bu konuda ne der: “Risale-i Nur’u sadece kuslar degil, gokte ve havada bulunan tum varliklar alkislar.”

Said-i Nursi yazilarinin cogunda kendini kimi yerde ustu kapali, kimi yerde cok acik olarak peygamberle karsilastirir. Tanriyla dolaysiz konustugunu vurgular. Onun “Hizmet Rehberi” dedigi yazisindan gelisiguzel birkac bolumcugu ozetleyerek aktaralim: “…Ama onda ( Risale-i Nur’da) yazilanlar Kuran’in malidir. Hepsi Allahtandir…Peygamberimiz Kuran-i kerim’in sadece bir tercumani idi. Ustat ta (Said-i Kurdi) Risale-i Nur’un sadece bir tercumani gibidir.

“Iman Hakikatleri” baslikli yazisinda soyledikleri urperticidir: ” Risale-i Nur peygamberimizin risaletini yani peygamberliginin bir mirasini ustada verir.”

Risale-i Nur’un “Hizmet Risalesi” bolumunde gecen su sozler de ilginctir: “Risale-i Nur’a karsi cikilamaz (itiraz) . yapilacak her itiraz en ulu kisilerden , Kutbu’l Azam’dan da gelse aldirirs edilmemeli….” Islam inanclarinda Kuran bildirilerine karsi cikilamaz, Kuran elestirilemez, Kuran konusunda gundeme gelebilecek bir itiraz kesinlikle suctur. Islam dunyasinda peygambere “Kutbu’l Azam ” denir. Bu cercevede Risale-i Nur’un Kuran ile eslestirildigi gayet aciktir.Bu tutum islam dinine gore buyuk suctur. Oysa Risale-i Nur yazari buna aldiris etmez..!!

Said-i Nursi’nin YENI KURAN YAZMA tutkusuna bir kac ornek: Kuran-i Kerim ve Risale-i nur Rahman ve rahim olan Allah’in bir indirisidir.” Kuran-i Kerim ve Risale-i Nur’un indirilisi aziz ve hakim olan Allahtandir….iste o nur hem Kuran-i Kerim dir hem de Risale-i Nurdur….” ” Risale-i Nur’un 129 parcasi Kuran’dan uzanan elektrik telinin ucuna takilan 129 elektrik lambasi gibidir…Bu oyle bir kitaptir ki insanlari karanliktan isiga cikarsin diye sana indirdik (Secde suresi ) ….Said-i Nursi’ye gore bu ayetlerdeki nur , yani ISIK sozuyle anlatilmak istenen yine Risale-i Nur’dur.. Bu oyle bir kitaptir ki sen onunla insanlari Risale-i Nur’un isigina cikarasin diye sana indirdik. “Allah’a cagiran , guzel isler yapan ve ben muslumanlardanim diyen kimsenin sozunden daha guzel ne olabilir (Fuss. suresi 33. ayet)” …Said-i Nursi’ye gore : Hicbir sozun kendisininkinden daha guzel olamayacagi “soz” , Risale-i Nur kulliyatindan olan “Sozler” adli risale yani kitaptir. Ayetle iste bu kitap anlatilmak istenmis ve ovulmustur. Allah’a cagiran, guzel isler yapan ve ben muslumanim diyen Said-i Nursi’nin “Sozler” adli kitabindan daha guzel ne olabilir? . Bu alintilar iyice okunursa Islam dininin ozellikle Kuran’in ne gibi carpik yorumlara ugratildigi Said-i Nursi’nin Kuran’i bile kendi sozlerine, eylemlerine tanik gosterdigi, Risale-i Nur’un Kuran’da bile anildigi, bir Tanri buyrugu diye tanitilmak istendigi kolayca anlasilir.

Said-i Nursi “Nur Meyveleri” adini verdigi yazisinda soyle diyor: “Risale-i Nur okumak veya yazmak alim olmak icin yeterlidir, baska bilgiye gerek yoktur. ” Bu abartili lafa su yorumu getirecegiz: bunalmadan Risalelerini sonuna kadar okuyan bir kisinin bilim degil “seriat getirme , bagnazlik, yobazlik” emellerinden baska bu kitapta bulabilecegi pek bir sey de yoktur. Gerisi bir zir delinin duzensiz, karmakarisik sayiklamalari, sanrilari, hezeyanlarindan ibarettir.

Said-i Nursi bir yazisinda ” Risale-i Nur Kuran-i kerim’in en hakiki tefsiridir. Risale-i Nur, kendisine hizmet edenleri en basta nur talebelerini mutlak cennete goturecek ” demektedir. Oysa Islam dinine gore kimin cennete gidecegini sadece tanri bilir. Kuran’da “Kuran okuyanlar cennete gidecek ” denmemistir. Ortacag Avrupasinda kiliseler varlikli kimselere buyuk gelirler karsiliginda “cennet satarlardi” Burada da benzer davranis gorunuyor, insanlar ayni cikar ugruna kandiriliyor.

NURCULAR NEDEN KENDILERINE CEMAAT DERLER? Nurculukta nedense “tarikat” sozcugu kullanilmaz. Nurcular kendi topluluklarina “cemaat” derler. Bu bir kandirmacadir. Kendilerine cemaat demelerinin nedeni belli: Islam inanclarina gore bu dini secen topluluga CEMAAT denir. peygamberin cevresinde toplanan, Kuran’a baglanan kimselerin birligi cemaattir. Said-i Nursi de yeni bir din kurdugunu ileri surdugunden ona bagli topluluga cemaat demistir

7 Responses to “RISALE-I NURDAKI SACMALIKLAR”

  1. Gamze Celik Says:

    Bu kadar insana isik tutan bu muhtesem esere ne kadarda basit elestiriler yazik size

  2. milan Says:

    bu sacmaliklarin neresi isik,karanligin ve cahilligin dibi

  3. hz.furkan(sav) Says:

    tanrıya şirk koşuyor diyor eleman kalkmış “basit eleştiri bunlar” gel de laf anlat bunlara ondan sonra neden sürgüne gönderildi oluyor

  4. serdar Says:

    yahu risaleler apaçık Kuranla bir tutuluyor siz çıkmış bunlar basit eleştiri diyorsunuz??? Allah sizi ıslah etsin!!!!

  5. mehmet aksu Says:

    tam okumadan cahilane konuşmayin .

  6. mehmet aksu Says:

    birde lütfen risaleden bir yerden alıntı yaparken,öncesini ve sonrasını da okuyun.böyle bazı yerlerini kırpıp yanlış yorumlamayınız.her insan her meseleyi anlayamaz,anlamadığınız ve ilminizin yetmediği konuları inkar veya darıcık ilminizle mükayese etmeyiniz.

  7. enes Says:

    Risale-i nur daki saçmalıklarmış başlık bile saçma bu yazıyı yazanın kafasıyla kafama sıkarım(ya divane olsa gerek)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: